Viser innlegg med etiketten London. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten London. Vis alle innlegg
21.5.14
Bak Londons dører
Når jeg er i London tar jeg alltid bilder av ulike dører. Spesielt i området rundt Notting Hill og på Camden er nesten alle døren malt i en frisk farge. Og de får meg til å lure hvem som bor der inne, bak disse fargerike dørene. Er det like fargerikt innenfor også?
Bak denne rosa døren bor Karine og Steve. Og de innreder med svart, hvitt, kontraster i natur, med grafiske elementer og en mix av billig og dyr design. Lekkert ikke sant?
Foto Morten Holtum for Boligliv
Etiketter
hjemme hos,
Interiør,
London
22.2.13
Norsk i London
Det er merkelig å gå rundt i London å høre norsk overalt. Jeg elsker London, men litt av magien forsvinner når man sitter på en bittelitten shabby Cafe på Camden med en annen norsk familie ved siden av. Denne gangen tok vi nok litt høyde for at barna er med på tur, så vi måtte innom turistfellene med stor T :) Vi har til og med tatt en tur med London Eye! For ganske nøyaktig 20 år siden var jeg i London for første gang, siden har jeg vært her X-antall ganger og blir like forelsket hver gang jeg er her...
En av de nordmennene jeg godt kunne tenke meg å møte er Magnus Pettersen, som har designet Concret serien. Akkurat nå har vi kun Tapedispenseren igjen, men settet kommer snart inn igjen det også. Magnus har også designet Tint lampene til resturanten Fru K på The Thief Hotell, og var nominert til Årets Nykommer til Bo Bedres designpris 2012.
Nina har hatt full kontroll mens vi har vært borte, og det er kjempegøy å se at dere har tatt så godt i mot ukens nyheter. Det er bare å glede seg, mer goodies i vente denne sesongen!
Etiketter
hviit,
London,
Norsk design
21.9.12
Eklektiske London
Jeg finner alltid inspirasjon i London. Jeg har vært to dager i byen på trendspotting for Comfort. En liten rapport kommer i løpet av helgen. Og når vi snakker trender – denne leiligheten har en forfriskende eklektisk stil som vi kommer til å se enda mer av i 2013/14. Litt for mye av det gode for meg her, men absolutt mange gode ideer. Som å male bokhyllen i samme farge som veggen.
Peis i stuen er typisk engelsk. Her er den blitt et midtpunkt i rommet, og TVen måtte finne seg en plass i hjørnet på en PS skjenk fra Ikea. Lekkert ikke sant?
Sjekk bordplaten. Frem med maskeringstapen og mal i vei. Eller hvorfor ikke bare bruke teipen som dekorasjon?
Mange like rammer gir et rolig inntrykk. Hagedorn & Hagen posterne finner du her.
Alle foto lånt her.
Etiketter
Inspirasjon,
Interiør,
London
18.9.12
Hakkasan London
Les mer om Hakkasan her.
Etiketter
London
1.9.12
I love London & Liberty
![]() |
| Ines Cole |
22.11.10
Vintage at York Hall
I går var vi på The Vintage Furniture Flea. Her var det designikoner, og skatter fra 40, 50, 60 og 70-tallet så langt øyet kunne se. At markedet ble holdt i vakre York Hall la heller ingen demper på stemningen. Vi var early birds og noen av de første som var inne i hallen. Jeg fikk tak i noen herlige ting til webshoppen. Det meste er for stort til å bli med på flyet hjem, men i kofferten har jeg noen superkule, store kart fra 60-tallet, vakre illustrasjoner som tydeligvis har blitt brukt i skoleundervisningen, originale filmplakater og eventyrlige illustrasjoner og gamle tebokser. Om jeg har hjerte til å selge dem? Vi får se...
Etiketter
London
16.10.10
30 hours in London
På torsdag drar jeg en snartur til London, og har kun 30 timer til shopping ( så sant jeg ikke sover om natten da) Har du noen tips til shopping, til noen spennende butikker som ikke finnes i Oslo, Et sted vi kan spise middag, eller et ok hotell i sentrum? Jeg blir så glad hvis noen kan hjelpe meg. Gjerne med en link til bloggen hvis du har et innlegg om London:)
I am heading for London next week, and have only 30 hours to do some real shopping. Where to eat, where to stay, where to shop? Any ideas? I seriously need some guiding here....
Etiketter
London
25.9.10
100% Norway = 100% Design
Denne helgen har alle design fokuserte mennesker øynene rettet mot London. Eller mot London Design Festival for å være nøyaktig. Åtte norske designere presenterer sine prototyper på 100 % Norway, og vil forhåpentligvis gå en lysende fremtid i møte. Les mer om alle designerne her. Tiden var ikke på min side i år, men neste år lover jeg dere first hand information fra London.
Design: Simen Aarseth
Etiketter
London,
Norsk design
Abonner på:
Innlegg (Atom)


















