Viser innlegg med etiketten Jeg vil ha. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Jeg vil ha. Vis alle innlegg

23.9.10

Min tekanne

Jeg har blitt som en venninne sier; teomann. Om morgenen vil jeg gjerne starte med en detox te, får da føler jeg meg så sunn og får en frisk start på dagen. Med tekannen My Tea fra Eva Trio har jeg dagens første og siste kopp te innen rekkevidde. Den rommer 7,5 dl så det ville ha spart meg for mange turer opp trappen for å hente te.
My Tea from Eva Trio, is just my kind cup of tea. I like to start det day with a cup detoxtea, for a fresh start.



Pin It

14.9.10

Great balls of fire

Disse kule lysene fra Missoni skal nok få plass i stuen i løpet av høsten. De fås i flere størrelser, og farger, men denne trioen i duse farger sklir rett inn hos meg. Og selv om jeg ikke er en kløper med strikkepinnene kan det i alle fall se slik ut - så lenge jeg ikke tenner på, da blir jeg nok avslørt!



Pin It

9.9.10

Kamuflert fra Kähler

Smykkene i keramikk er ikke bare kule de har også en skjult minnepinne. Helena Rohner har designet kolleksjonen My Life 2 GB for Kähler. Den består av fire forskjellige modeller, alle i mange flotte farger. De koster 399 danske kroner og fås sikkert på Illums Bolighus i Norge. Perfekt for meg som skifter fra laptop og stasjonær maskin og aldri husker hva jeg lagrer hvor...



Pin It

22.8.10

Jakten er over

Nå har jeg kommet over det perfekte tapetet. Hos Studio Ditte fant jeg tapeter med trykk av vakkert og slitt materiale i tre forskjellige fargenyanser. Har veldig lyst til å ha dette over kjøkkenbenken. Eller som en stripe i gangen, eller på gutterommet, eller.... mulighetene er mange. Dette er det nærmeste jeg kommer the real thing. Er det ikke superkult?



Pin It

15.8.10

Få det som du vil

Jeg skal legge inn nok en ny ordre på NUD Collection, for her går det unna! Nå jeg trenger litt hjelp til å plukke ut farger, på både sokkel og ledninger. Og hvem egner seg vel bedre å spørre enn dere som er "litt over middels" intressert i interiør? Det er 44 farger å velge mellom...
So here goes: Hvilke farger på stoffledning med hvit sokkel? Og nyheten med svart sokkel? Og 3 m skjøteledning? Noe annet jeg bør ta inn på webshoppen? Jeg blir superglad for alle forslag. Her har du mulighet for å legge inn en personlig ordre og få akkurat den kombinasjonen du ønsker deg, men da må du sende meg en mail på post@hviit.no. Som tusen, tusen takk for hjelpen får de 10 første tilsendt sin ordre uten fraktomkostninger.



Pin It

26.7.10

Søt fristelse

Mandag er det dagen jeg alltid begynner et nytt og bedre liv: mindre sjokolade, mer trening. Og da hjelper det ikke at jeg kommer over slike fristende bilder som jeg fant hos Janne Peters
Jeg har bare seks ruter igjen av daimsjokoladen som roper på meg i skapet. Jeg kan ta de seks og SÅ begynne på det sunne liv... Hva gjør du for å motstå søte fristelser? Ærlig talt- jeg trenger hjelp....



Pin It

26.5.10

Ønskeliste

NIB oppfordrer oss til å velge ut våre tre på topp. Jeg velger glatt stolen DSW, designet av Eamesduoen for Vitra, men den bør helst være i gamle modellen i glassfiber. Unikabordet designet av Piet Hein Eek er bare nydelig, og det kunne jeg ønske meg som spisebord. På bordet skal det stå en hvit More the Merrier lysestake, designet av Louise Campbell for Muuto. Hva ønsker du deg?



Pin It

23.5.10

Drøm til salgs

På veien opp til hytta ligger det et fantastisk lite småbruk med to hus, et stabbur og en stor låve. Da vi kjørte forbi i dag bråbremset jeg slik jeg aldri har bremset før. Hva skuer mine øyne? Småbruket er til salgs!!! Det er gammelt og slitt, ja det mangler gulv i hele første etasje og det ser ut som om taket er på vei ned det også. Og det er i våningshuset. Låven turte jeg ikke gå inn i engang. På baksiden av låven ligger elven og roper på meg. Her tenker jeg at jeg kunne ha et lite pensjonat, et lite studio til alle mine prosjekter. Lageret til webshoppen kunne jo få tilholdsplass i den store garasjen der i dag står tre mer eller mindre hele traktorer. Det merkelige er at jeg våknet i dag tidlig og husket at jeg hadde drømt jeg var på flyttefot! Stemningen der ute er helt fantastisk, dette kan bli "a dream come true"! Lurer på om Nordea er like drømmende som meg? Det finner jeg ut på tirsdag!




Pin It

22.5.10

Tung stil

En kombinasjon av gammelt og nytt slår aldri feil. Jeg gikk en tur i går kveld forbi en container og jeg måtte bare klatre oppi. Jeg klappet i mine små hender da jeg så et stort gammelt skap som kunne trenge en liten make-over. Hadde ikke nubbsjangs til å rikke det en millimeter, så jeg måtte gå skuffet hjem igjen. Pokker at jeg ikke er litt sterkere! Tenkte jeg kunne male det slik som dette arkivskapet jeg fant bilde av på rumid.dk. Nei, nå tar jeg bilen og kjører bort... kanskje det er noen andre sterke turgårer i området som kan hjelpe meg? (Kjekke tømmerhuggere kanskje?)


Pin It

3.5.10

Hvorsomhelst

Lawn Table... Smak på det. Deilige drinker, sol eller skygge under en svaiende trekrone. En bunke interiørmagasiner, friske jorbær. Andreas Engesvik hadde sikkert ikke meg i tankene da han tegnet bordet Lawn Table til prosjektet "Wallpaper* Handmade…in Italy", men jeg kjenner det sånn. Bordet som er laget i lakkert furu og bankes rett og slett ned i plenen, i parken, hagen eller på stranden. Så genialt! Håper det kommer i produksjon snart - må ha!



Pin It

29.4.10

Hot, hot,hot

Strikk, strikk, strikk. Den hotte trenden som er kommet ned fra catwalken og inn i våre hjem. Jeg elsker dette pleddet fra Henrik Vibskov , det er bare helt rått. Sjekk de detaljene da. Pleddet er i mykt, 100 % ull, men prisen er relativt stiv, 3800 kr! Men igjen; se såååå fiiiin:)



Pin It

26.3.10

Zen sommer

Se på dette da! Møblene er fra Bali, bildet er fra Rum Interiør & Design. Tenkte på å anlegge en Zen inspirert hage i sommer. I fjor bygget vi (ikke vi - de, snekkerne), ut terrassen, med en deilig lounge med et stort seil over. Om kvelden tenner vi i utepeisen, drikker drinker med gode venner og naboer og krabber i seng i det solen står opp.... men uansett. Hagen trenger en make-over. Fint med fotballgress for barna, men for mor blir det litt kjedelig. Så mens jeg venter på at snøen skal smelte leter jeg etter inspirasjon. Noen tips?






Pin It