11.7.11

Drømmebolig med betonggulv

Arrangemang med karaktär. Coby ­tyckte det var svårt att hitta en lampa som matchade det rejäla matbordet, från holländska Zwaartafelen. I stället blev det fyra helt olika ­lampor – en personlig och kul lösning. Ett annat fint blickfång är samlingen av ljusstakar och ­silverfärgade föremål på ­bordet.


Bar­stolarna kommer från Ikea.
På ovanvåningen har familjen ett ­gemensamt arbetsrum. Bordet har ­Roelof tillverkat själv av olikfärgade träbitar – lite i landsmannen Piet Hein Eeks anda.

Lantligt rustikt och ultramodernt på samma gång. ­Kökets olivtonade inredning är specialbyggd för huset och harmonierar fint med det råa ­betonggolvet. ­Kaffemaskin, ugn och ­micro är ­integrerat i skåpen, och spishällen ­elegant ­nedfälld i bänkskivan av ­rostfritt stål.

Här gäller ­social samvaro även i badrummet! Bakom de dubbla handfaten finns en rymlig dusch – med plats för två såklart – med ­mörkbrunt kakel och ­glasfront. Enkelt, snyggt och ­funktionellt.På ovanvåningen ryms arbetsrum, ­sovrum och – blott fyra trappsteg ned – ett rymligt bad- och duschrum, ogenerat planerat utan vägg emellan. Den öppna planlösningen och taket som är öppet till nock ger ett härligt ­spatiöst ­intryck.Som ett skulpturalt statement tronar den öppna spisen som paret låtit mura upp. På ömse sidor finns bänkar i återvunnet trä. ­Trästubben är ett skogsfynd som ­Roelof låtit ­behandla och sedan satt hjul på. Voilà, ett ­originellt och dekorativt soffbord!
















Denne fantastiske boligen fant jeg hos Sköna Hem. Stylingen er gjort av søte Lykke Foged og superflinke Morten Holtum har tatt bildene. Huset fra 1800-tallet har fått hvite krispy vegger og et flott betonggulv jeg nesten kan dø for. Fargepaletten i gråtoner blir frisket opp av gyllent treverk som i rustikt spisebord, trestubber og andre detaljer. Jeg elsker det! Rett og slett.... Og se hvor fint det er med fire ulike lampene over spisebordet. Jeg skal nok gjøre noen små forandringer hjemme, med dette som inspirasjon. Er det ikke lekkert?


Pin It

10 kommentarer:

  1. Utrolig tøft. Skulle ønske jeg hadde betonggulv...

    SvarSlett
  2. Kult, ja! Betonggulv var noe jeg vurderte nå som vi bygger hus, men alt som er litt utenom det vanlige er dyrt. Og vanskelig å få til. Jeg har virkelig kjempet for å få oransje ytterdør....

    SvarSlett
  3. Jeg elsker betonggulv. Det er både tøft og slitesterkt, og du får et rått uttrykk.

    Nå gleder jeg meg til dere åpner nettbutikken igjen, slik at jeg kan kjøpe putetrekk fra By Nord.

    God sommer

    SvarSlett
  4. Så stilig det var!!
    og den dusjen... <3 <3 <3 I love it!

    SvarSlett
  5. Elsker den repotasjen...Fantastiske gulv..
    Ha en superfin dag!!

    SvarSlett
  6. Det var kjempefint! Jeg liker veldig godt å se slikt på bilder, noe av det blir for "stramt" for meg til å bo i, som kjøkkenet - men dusjen var rålekker!! Og nydelige farger. Syns grå er en vanskelig farge å bruke i virkeligheten, har prøvd noen, men syns liksom de enten blir veldig blasse eller veldig kalde i rommet. Skulle hatt proff hjelp til lyssetting, så hadde det kanskje blitt annerledes :P

    SvarSlett
  7. FANTASTISK!
    Klem Marie

    SvarSlett
  8. Nydelig farge på kjøkkeninnredningen...fantastis hus til inspirasjon:)

    SvarSlett
  9. I love beton and I might have a beton floor in my kitchen ;)

    SvarSlett
  10. Anonym12.7.11

    Åh, du härlige... Det är nåt sånt jag vill ha i mitt hus! Och jag är säker på att det är en stil min partner skulle "agree on". =o)
    Tack för inspirationen!
    kram

    SvarSlett