30.9.14

Søndagsmiddag på en hverdag

 I anledning lanseringen av høstens nyheter, invitererte NEFF til en hyggelig søndagsmiddag i landlige omgivelser, på vakre Geitemyra gård, midt i Oslo. Kjendiskokk og programleder for suksessprogrammet New Scandinavian Cooking, Andreas Viestad, stod for tradisjonsrike retter tilberedt på ny teknologi

NEFF ønsker å blåse liv i den tradisjonelle søndagsmiddagen. Måtidet der familie og venner samles, spiser, ler og hygger seg. Da er det kanskje greit å servere mat som "lager" seg selv over tid i oven, og med tilbehør som gjør at både store og små kan hjelpe til med kokkeleringen. Jeg liker tanken, og vi skal så absolutt gjøre dette oftere hjemme, og kanskje på en helt vanlig hverdag også. Jeg burde ha tatt bilde av maten vi fikk servert, men den var så god at jeg hadde spist opp desserten før jeg kom på at jeg burde ha tatt noen bilder! Godt var det!

Jeg fikk i oppdrag om å style teltet på gårdsplassen til middagen. For å skape følelsen av en innendørs stue hang opp tekstiler og fikk med en gang en lun atmosfære. På veggene hang jeg gamle malerier. Benkene dekket jeg med pels fra IKEA, og over bordet hang lamper med tekstilskjerm, også fra IKEA. Bestikket lånte jeg av Fiskars og glass, lyslykter og serviset Teema er fra Iittala









Pin It

2 kommentarer:

  1. Så nydelig dekket. Og heia søndagsmiddagen!

    SvarSlett
  2. Fantastic table my dear! Congratulations - you are an artist!
    Have a happy happy autumn
    Elisabeth

    SvarSlett