28.7.14

Copenhagen Street Food

Vi var en rask tur innom København forrige uke og da jeg fikk høre om hva som skjedde på Papirøen måtte vi bare ta en tur for å oppleve det selv. En rask sykkeltur på leid elsykkel (Bycykelen) på 10 minutter fra Amelienborg og vi var fremme til en opplevelse jeg sent vil glemme.

I de rå, gamle hallene på  Papirøen er et nytt konsept begynner å spire: Copenhagen Street Food - en fargerik og populært foodmarked i hjertet av København med utsikt til Skuespillerhuset og Operahuset. Her samles Københavnerne til et uformelt måltid og godt å drikke. Inne i hallen kan du velge mat fra ulike boder/campingvogner/skur/containere og sette deg på et fellesbord eller ute på kaien i loungen eller kanskje velger du å som oss å låne gratis solstoler og nye livet. Jeg gikk for en sterk thairett, og det smakte nydelig. Her kan du få en rett for ca 50-lappen og jeg skal ikke friste deg med hva drikken koster, men la oss si det slik at det er rimelige danske priser. Dette er stedet for deg som vil spise litt annerledes, kanskje økologisk og kortreist.  Vi var der tidlig på dagen, da hadde ikke alle åpnet ennå, men da vi dro noen timer etterpå var det virkelig stemning på kaien.... åhhh som jeg elsker København!

I hallen er det også diverse utstillinger og eventer. Toalettene er et kunstverk i seg selv, så ingen vist i spytte i glasset her, nei :) PS. Loppemarkedet på kaien er 10. august om du er i København! Kanskje vi sees?










Pin It

2 kommentarer:

  1. Anonym29.7.14

    Det høres fantastisk ut. Takk for tipset! Neste gang jeg er i Københaven jeg vil spise der!
    Ha en finfin dag. :)

    SvarSlett
  2. Hej Linda, super lækkert derude, håber du nød det :) Var selv lige derude sidste ude til lidt lækker mad og kolde øl! Jeg fanger dig lige en af dagene! vh Mathias UC

    SvarSlett