26.4.14

Kurbadet

Tidligere denne våren var jeg innom Kurbadet Ilse Jacobsen i den lille kystbyen Hornbæk, en kort kjøretur fra København by. Du kjenner sikkert til navnet fra før, Ilse er kanskje mest kjent for sin kolleksjon av støvler og regntøy. Men hun er så mye mer enn det! Hennes barndomsby Hornbæk har, med sine brede sandstrender og sanddyner, vært hennes store inspirasjon. Her har hun sin konseptbutikk, blomsterbutikk og det nyåpnede spaet. Kurbadet har oppvarmet basseng både inne og ute, sauna, dampad og deilige relaxområder i tillegg til en restaurant som er så populær at jeg anbefaler at du bestiller bord i forveien, både til lunsj og middag. Produktene de bruker på Kurbadet er selvfølgelig Ilse by Ilse Jacobsen som er nominert til Danish Beauty Award 2014.

Da jeg var der var akkurat damene fra morgenklubben ferdig med dagens økt, de kunne fortelle meg at de kommer hit jevnlig for sitt utendørs morgenbad. Jeg ser  absolutt for meg at dette kan være en perfekt utflukt med jentegjengen. Jammen godt at jeg er så ofte i Danmark for hit skal jeg tilbake, kanskje med svigermor neste gang?





Foto Linda Elmin



Pin It

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar