5.1.14

Radisson Blue Royal – et ikonisk landemerke

Jeg er ofte på reise og veldig ofte i København.Et av de mest minneverdige  hotellopplevlesen jeg har hatt  i denne byen var da jeg bodde på ikoniske Radisson Blue Hotel, et steinkast fra Tivoli i slutten av november. Ikke hade jeg bare en nydelig ustikt over tivoli og store deler av byen, men denne gangen fikk jeg også besøke Suite 606. Her er alt fra fasaden til bestikket i restauranten Alberto K på 20. etasje er tegnet av den danske arkitekten Arne Jacobsen. Han tegnet også klassikerne Ægget og Svanen til hotellet. Hotellets rom nr. 606 er holdt helt i sin opprinnelige stil og siden blitt forsiktig restaurert. Med grå og blå-grønne farger, wengetre og et utvalg av originale møbler, er dette rommet et must for alle designerder som meg. Jeg ble helt mo i knærne og følte virkelig at jeg var på hellig grunn. Og tenk da hotellet ble innviet i 1960 og var dengang den første skyskraper i København!  Jeg bor gjerne her igjen, spesielt hvis vi planlegger en tur til tivoli.




________________________________________________________________________________


Jeg blir veldig glad om du stemmer på oss HER.






Pin It

1 kommentar:

  1. Anonym19.1.14

    Vi pleier også å bo der. Veldig kjekk beliggenhet dersom man reiser med ungene, store rom (42 kvm) og vinduskarmer som ungene har lekt i siden de første gang bodde der for syv år siden. Det er ingen hotellfrokoster som fenger like mye for kidsa siden de her kan sitte og se ut på både folk og biler som konstant farer forbi. Jeg liker spesielt godt "Dråpen" stolen som de har på 606 og skulle ønske den ble satt i produksjon igjen.

    SvarSlett