24.10.13

Høy, mørk og modig

Montana er blitt kopiert av de fleste møblerkjeder de siset årene, men for meg er det forsatt originale som teller. Paletten teller 49 vakre farger, men jeg må si at jeg liker de mørke, dype fargene veldig godt.

Da jeg var på bloggtur med Visitdenmark i sommer, var vi innom showroomet til Montana og fikk en deilig lunsj og en fin prat med CEO Joakim Lassen. Han er femte generasjon som jobber med møbler og hans oldefar var den kjente produsenten Fritz Hansen. Joakim har ansvar for produktutvikling, kommunikasjon og ikke minst markedsføring. Personlig synes jeg det er tøft at de tør å ta produktene ut av et kjent miljø. Designet kommer bedre frem og viser at Montana er så sikre på seg selv at de tør å ta leke. Ryktene sier at de har fotografert i Norge, og jeg gleder meg til å se resultatet. Dansk design i Norsk natur må jo bare bli vakkert!






Pin It

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar