7.3.13

Nylansering hos IKEA

I går lanserte IKEA et helt nytt kjøkkensystem for pressen i Stockholm og jeg var invitert til å se verdensnyheten METOD som er i salg fra 15.april. IKEAs visjon er å skape en bedre hverdag for oss alle og med det nye kjøkkensystemet tøyes grensene for hva man kan gjøre med et kjøkken. Sokkellisten er blitt redusert fra 16 til åtte cm og med flere skruehull inne i skapene, er det mulig å eksperimentere med skuffenes plassering og skape løsninger som på alle måter tilfredsstiller egne behov og egen stil. IKEA kommer også med ledlys med sensor som kan monteres inni skuffer og skap, slik at lyset kun vil gå på når du åpner skuffen. En liten detalj som jeg elsker!

 En enklere monteringsteknikk med veggmonterte skinner er også noe jeg lot meg imponere av. Skinnene kommer i opptil 2 meters lengde og kan selvfølgelig kappes i ønsket lengde. Dagens montering av et kjøkkenskap kan jo nesten føre til samlivsbrudd, men med det nye systemet kan man i teorien klare å montere veggskapene alene, så sant du er sterk nok til å løfte selve skapstammen. Nå er det bare å feste skinnen til veggen, henge opp skapene pg låse dem på plass. Voila!

Det nye kjøkkensystemet bygger på helt nye mål: benkeskapene er gjort høyere, fra 70 til 80 cm, og skapsbredden har målene 20/40/60/80/100 cm. Dybden er som før, benkeskap 62 cm, og overskap 37 cm. Kjøkkenstammene i kjøkkensystemet METOD finnes både i hvitt og svartbrunt, og kan kombineres med ca. 20 forskjellige stiler på fronter og 30 varianter av håndtak og knotter, noe som gir uendelige muligheter for å skape akkurat det kjøkkenet man vil ha. Dette er en god nyhet eller hva?




Kjøkkenet med LAXARBY fronter og skuffefronter var et av åtte ulike stilene vi fikk se. Jeg likte kombinasjonen av det tradisjonelle interiøret og det superlekre lysende gulvet.   


Takket være det store utvalget av forskjellige størrelser (20 cm – 100 cm) er det bare fantasien som setter grensene.  


Det finnes over 1400 artikler i METOD-systemet og prisene ligger på samme niva som dagens FAKTUM  som det vil være mulig å kjøpe deler til i 2 år fremover, så ingen grunn til panikk.



Pin It

10 kommentarer:

  1. Kult :) Jeg digger kjøkkenløsningene til IKEA, så mer nyutvikling er tommel opp! Spennende greier ;)

    SvarSlett
  2. Ååå fantastiske nyheter! Jeg har målt og bladd og målt igjen for å finne løsninger for den lille kjøkkenkroken min! Å nyheten oom 20 skap gled rett inn i planen:) Yeiii!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke sant? Gled deg til 15. april, det er uendelige kombinasjoner!

      Slett
  3. Kommer det påske kategori på hviit.no?

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt innspill Marianne! Det skal vi se på!

      Klem Linda

      Slett
  4. Så utrolig spennende og gøy med noe nytt! Fikk nesten lyst til å droppe vårt planlagte kjøkken jeg nå og gå for det nye systemet til IKEA;)

    Ha en fin ettermiddag Linda!

    Klem fra Pernille

    SvarSlett
    Svar
    1. Tro meg, dette vil du ikke gå glipp av!

      Slett
  5. Dette var morsomt og spennende! :) Takk for at du deler dette med oss.
    Jeg gleder meg til å se det på IKEA i april.

    Ha en herlig torsdag <3

    PS: Ingenting gleder enn interiørentusiast mer enn uendelige muligheter? ;)

    Klem fra Heidi

    SvarSlett
  6. God helg, Heidi.

    SvarSlett
  7. Anonym25.3.13

    Hei.
    Driver og planlegger nytt kjøkken, og vil ha svarte skap på øya med hvite rundt om langs veggen. Syntes Laxarby ser veldig fin ut, men du vet ikke tilfeldigvis om den luken også kommer i hvit?

    SvarSlett