23.8.12

Trender høst/vinter 2012/13

Nå er jeg akkurat ferdig med pressefrokosten på Gave og Interiørmessen i Lillestrøm.  Dette er moodboardsene for trendende denne sesongen. Akkurat nå jobber jeg med analysen av trendene for 2014/15 både for styling og for innkjøp. Vi har gjort mestparten av innkjøpene til nettbutikken allerede, så runden på messen blir for stylingens del. Det er kaos i hodet fordi jeg jobber med så mange ting på engang. Så hvis jeg går forbi deg som en Zombie er det bare fordi jeg tenker:)

Av disse moodboardsene ser vi at det forsatt er den rolige paletten som gjelder. Noen med mer pastell og andre over til en dusere gråtone. Skandinavisk, naturlige elmenter, runde former og grafisk trykk er forsatt hot. Vi har valgt et par kontraster, men mer om det senere. Nå skal det tenkes! PS følg meg på instragram @hviit og se snapshots fra messen.


Temaet innebærer en ny og bløtere side av den klassiske minimalismen. Det er snakk om «slow fashion» til evighetsgarderoben med diskrete og gjennomarbeidede detaljer. Lekre og varme materialer, farger og tekstiler tegner den klassiske silhuett i et fargespråk og rene linjer. I innredningen er det lagt vekt på ro og komfort


Livet i Alaska, Sibir og Canada er barskt, og inspirerer til overlevelse i en urban kontekst, hvor mennesket har tatt over, og naturen er undertrykt. I disse storslåtte landskapene baserer vi oss på det enkle, tradisjonelle livet i respekt for naturen. Naturen og landskapets skjønnhet setter dermed det urbane liv i perspektiv. Temaet reflekterer et behov for det ekte uspolerte og barske naturen, hvor mennesket er underlagt noe større.


Temaet in fusion betegner fusjonen mellom det etniske og det skandinaviske i et kunstnerisk uttrykk, hvor mønstre, ornamentikk og farger fortolkes til det skandinaviske. Det hele er som en kulturell smeltedigel med en tydelig skandinavisk touch. En elektrisk miks av farger og mønstre danner bakgrunn for en stil, som bærer preg av en individuell inspirasjon fra hele verden. 






Pin It

2 kommentarer:

  1. Liiiker! Elsker høstfarger.

    SvarSlett
  2. Liiiiker det jeg ser Linda:)
    Og kos deg på messen, skulle gjerne vært flue på veggen der!

    SvarSlett