7.5.11

Loppis DIY, eller loppis DO NOT?


Via The Paper Coyote
Jeg kaster meg noen ganger over altfor store DIY prosjekter. Eller det vil si: jeg får en knallgod (synes jeg) ide og setter igang med å planlegge, skaffe materialer, gjøre noen flere skisser, og så.... blir det ingen ting av! Jeg fant engang en nydelig rokokkostol på auksjon i Sverige. Jeg var med på en stresset budrunde og vant. Jeg hadde skutt gullfuglen (trodde jeg). Den skulle trekkes om med svart lær (som jeg fikk bestilt fra et økologisk stutteri i Danmark), pusses og males med svart bengalakk. Jeg fikk en venn til å sende meg noen überkule nagler fra Frankrike. Jeg var helt klar.... jeg var helt klar. Stolen står der forsatt, noe av skinnet ble til en pute, naglene vet jeg ikke lenger hvor er. I dag kom jeg over kunstneren Frederique Morrel, som faktisk gjør det noe av ut av loppisfunenne. Se bare hvordan vintagebroderier trylles frem til de herligste trofer. Men dette er nok ikke gjort på en times tid vet jeg. Så hvis noen ser meg på lopps i helgen, med favnen full av broderier og drømmende blikk – please; ta tak i meg og minn meg på at jeg har garasjen full av kommende DIY prosjekter. Der er det ikke plass til så mye som en knappenål til....


Pin It

2 kommentarer:

  1. Herlig innlegg! Og gjett om jeg kjenner meg igjen. Da er vi hvertfall to :-)
    Skal på loppis i dag - og se om jeg finner noe fint som ikke trengs å gjøre noe med.
    Ha en fin lørdag.
    Klem fra Eva :-)

    SvarSlett
  2. Vi er 3;) Noe av det morsomste jeg vet er å skremme samboern etter å ha vært på loppis...han blir blek og stresset om jeg sier jeg har kjøpt ett nytt møbel:)

    SvarSlett