16.7.10

Tid for te

Her hjemme går tiden så altfor fort, jeg ser på klokken: nå skal det vaskes tøy før en venninne kommer på besøk, og Gud bedre om kofferten forsatt står i stuen og skittentøyet ligger i bunker på gulvet. Men så fikk jeg øye på epleteen i kofferten og husket hvordan det var å sitte i skyggen og drikke te av vakre glass og bare nyte stillheten, varmen og leve i nuet... som det så flott heter. Så pokker med det perfekte glansbildet. Jeg lar rot og urorden være som det er, og har hermed bestemt meg for å ta tiden tilbake - med andre ord, gjøre det jeg vil akkurat nå. Ikke etterpå. NÅ. Eplete, pc på fanget, hjemme alene... ja, jammen flyr ikke tiden nå også:)
Foto fra Tine K



Pin It

5 kommentarer:

  1. en god og smart prioritering. Hva gjør det vel om det er litt uorden? Tror neppe det er særlig strøkent til alle tider i de tusener av hjem der ute. Nyt øyeblikket og roen. :)

    SvarSlett
  2. En god prioritering. Jeg skal også pakke ut idag. Så langt har jeg pakket ut en ting: cocoa dusted almonds fra Harrods. Lenger tror jeg ikke jeg kommer idag, for jeg er travelt opptatt med å tømme boksen.

    SvarSlett
  3. Velkommen hjem "bloggsøster" :D
    Klem.

    SvarSlett
  4. Hørtes fornuftig ut! Eplete er jo heelt nydelig! Håper du hadde en avslappende testund;)

    SvarSlett
  5. God te er alltid hyggelig.
    Te går til alle anledninger:
    god ettermiddagste, kveldste, sovgodt te.
    Og kanskje den beste av alle er frokost te.
    Men må heller ikke glemme god-dag te, - den bør man alltid ha på lur. :-)

    SvarSlett